8. juli 2011

Oppbevaring...



Dette innlegget skal primært handle om oppbevaring av ting på kjøkkenet, men først en lite magebilde. Nå er det bare litt over sju uker igjen. Magen vokser i takt med jenten som oppbevares på innsiden. Siste besøk hos jordmor gikk brillefint, og både mors vekt og livmormål var økende og fin. Hjertet til jenten vår slo som det skulle og alt er vel. Alltid litt nervøs i forkant av jordmor besøkene, men det går bra. Gleder oss til å møte den nye sjefen vår!

Men altså, over til oppbevaringen på kjøkkenet.
(Må som tidligere nevne at dette IKKE er et forsøk på å bli interiørblogger el, og kommer IKKE til å kjøpe speilreflekskamere for å få flotte bilder. Her går det i digitalkamera og mobil).



Vi har to åpne hyller på kjøkkenet. Liker egentlig disse ganske godt, for de egner seg meget godt til både oppbevaring og utstillingsplass.

Over ser du en kurv fra Bruka. Den har jeg plassert alt krydderet vårt i. Dag-Erik er ikke noe super fan av denne, ettersom man ikke finner det ønskede krydderet med en gang, men det er så mye mer ryddig og pent i hyllen! Ellers er den lille hvite skålen også fra svenkse Bruka. Den har påskriften salt, og er perfekt til Maldon salt.

Krukken med det retro mønsteret kommer dra Saga form. Har to av dem. De er fyllt med deilig te. Alltid kjekt å servere når det kommer fra pene krukker! Liker dessuten godt litt innsalg av retro i heimen.




Er også plass til noen flotte Norgesglass i hyllen her. Hvem har vel ikke barndomsminner om Norgesglass fylt med svisker og plommer? Det har iallefall jeg, så da jeg fikk fatt i disse hos mormor og et hos bestemor var jubelen stor. Mormor var litt skeptisk til om jeg kom til å bruke de, men her er altså beviset på at de er i bruk!



Det største av glassene har jeg fylt med gamle gafler og skjeer. Det er forskjellige mønstre på alle skaftene, og jeg anser de alle som nyanskaffede skatter. Dekorativt ble det også i hyllen. Har planer om å anskaffe meg tallerkenhylle med knagger på når vi kommer inn i nytt hus, og da blir nok utstillingspodiet til disse litt annerledes, men dette fungerer foreløpig ypperlig!



Slik ser det altså ut pr. idag. Kunne selvsagt vært mer oversiktelig, men må være praktisk også. Har veldig lyst på en sånn hvit oppbevaringskorg til oljene også. Bruka har en som er veldig fin. De to treboksene til høyre er fyllt med teposer og kaffekapsler. Pen og praktis oppbevaring! (Vannkoker og Nespressomaskinen står rett under hyllene).

Ellers skal jeg bli litt flinkere å blogge fremover. Har de neste innleggene klare i skallen.

Til de som gidder lese, ha en strålende helg!


1 kommentar:

  1. heeei:)
    så kjekkt og se deg,og så fin mage du har fått deg,gratulerer så mye:)
    lenge siden sist nå,håper alt står bra til med deg..
    skulle legge meg til som følger men fant ikke "følge"knappen.
    kommer tilbake og leser mer hos deg:)
    klem maiken:)

    SvarSlett