21. juli 2011

Kristinas pastasalat med kylling



Denne velsmakende pastasalaten har jeg fått mye skryt for, og selv om det ikke finnes noe eksakt oppskrift er det noe som MÅ være med for å den rette smaken. Kjempe god på en varm sommerdag, på venninnekvelden eller som lunsj!

Jeg er ikke så nøye med mål når jeg lager sånne ting. Alt ligger i smaking og i hva man har i kjøleskapet. Dette kan bli en dyr affere, eller en billig. I versjonen på bildet var rømme det eneste jeg trengte kjøpe inn da alt annet allerede bodde i kjøleskapet mitt!

Hakk opp:
salat, tomat, agurk, paprika, løk, eple, sylteagurk og sukkererter.

Kok:
Pasta og egg.

Steik:
Kylling, en filet pr person.

Når alt dette er gjort, bland godt i en bolle. Hell så på en boks rømme eller creme fraiche og en god desj sweet chili saus. Tilsett også urtesalt og hvitløkspulver. Det viktigste er å smake seg fram på sausen.

Tidenes mest unøyaktige oppskrift, men den er super god og verdt å prøve.




PS: Sjekk ut bollen! Den er fra Green gate og er i melamin. Kjempe fint mønster på innsiden og nydelig lyseblå på utsiden. Kjøpt på Holmehuset i byen. Der har de masse fint fra Green gate!

I <3 it!

PPS: Hvis noen vet hvordan jeg klarer å bilde oppe ved bloggens navn, og vet hvordan jeg kan skrive over det første bildet i bloggen, tips meg! Jeg er så lite teknisk at det svir i en hver datakyndigs hjerte!

Kose dere i sumarkvelden!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar