13. desember 2010

Jul i heimen



Da var julepynten kommet opp, sakte men sikkert er heimen blitt julete og klar til feiring. Adventsstaken er fra Georg Jensen og er ny av året. Bak ser du serviettdispenseren min fra Dixie, og er utrolig søt! Ellers er bordet blitt dekorert med wallstickers. Teksten og fonten er valgt by me :o)



Disse søte bokstavene har jeg kjøpt på en søt butikk like ved Sartor. Tror de kostet 12 kr stykke.



Denne kulen er faktisk Dag-Erik sin. De selger sånne over hele linjen, og den gjør seg veldig godt i vinduet når det ermørkt ute. (sjekk utsikten vår).



Julestjernen er fra Palma. Kjøpte den i 09, men vi har de fortsatt på Ting. Koster 179,- Sammenleggbar, så den tar ikke stor plass i kottet.



Lysfatet mitt er blitt "julete" det også, med julekuler fra Sia, blomsterpotte og lys fra Broste og advensstake fra Stelton. Lysfatet er også fra Broste.



Ellers er jeg ferdig med innpakking av neeeesten alle julegavene. I år har jeg tatt meg virkelig god tid. Jeg har kjøpt gråpapir og fint bånd i forskjellige mønster og kvaliteter. I år er fargene rødt og hvitt. Skikkelig tradisjonelt og fint. Til og fra lappene skulle sikkert vært hjemmelaget, men det får holde med innpakking for denne gang.



Se så fint det ble! På lørdag/søndag blir det juletre i heimen, så da skal alle pakkene ligge under det nøye planlagte juletreet.



Fine sløyfer må til på gavene. Folk skal rett og slett GRUE seg til å pakke de opp.



Denne er pyntet med hamptau og fantastiske til fra lapp kjøpt på Nordli.



Disse er pakket inn før jeg kjøpte gråpapir, men det er likvel et gammeldags, søtt papir som deretter er pyntet med rødt silkebånd.



Til ungene i Dag-Erik sin familie har jeg kjøpt en liten snømann som er festet til pakken. Utrolig søte. Koster 29 kr på Ting. Kommer i forskjellige utførelser.



Til de voksne damene har jeg festet en engel. Engelen er fra Bruka og koster 39 kr. Også fra Ting.



Tilslutt, håndmalt Til fra, kjøpt på Julehuset på bryggen. De har utrolig mye fint og rart når det kommer til julepynt, kort... ALT du kan tenke deg.

Kommer nok et innlegg til før jul, men god jul likevel.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar