23. august 2011

Fra gammelt til "nytt"?



Stilig? Kanskje ikke helt din stil? Hehe. Lørdag var mamma og jeg på loppemarked. Det var i kjent loppestil, mye drit, men noen skatter også! Var en god del teakmøbler jeg kunne tenke meg, men har desverre ikke lagringsplass, så vi får vente til jul med de helt stor loppekjøpene. Bildet over er brodert. Bare elsker fargene i det! Skikkelig fint. Ganske stort er det også. Dette blir perfekt i gangen vår i nye leiligheten. Passer perfekt med fargene i Pappelina matten jeg skal ha i gangen gjør det også!



Denne lysestaken er det Dag-Erik som har bidratt med i husholdningen. Da jeg flyttet inn her sto den på gulvet i stuen, med et utent lys i... Siden den tid har det blitt hengt på veggen, og vi har brent masse lys, men nå var det altså på tide med en liten forandring. Jeg er ikke spesielt glad i brun, rustikk stil. Fint hos andre, men ikke hos meg.



Maling pågår. Fururammen på bildet trengte hele seks strøk, Trakk maling som en svamp. Lysestaken som er i metall trengte bare tre strøk. Prøvde å løsne rammen fra broderiet, slik at det skulle bli lettere og male, men bakstykket var stiftet fast opp og i mente, så ble maskeringstape. Funket fint det!



"Ny'" lysestake, hvit og fin.




TADA! Elsker det!

Hver sin smak, jada, men dette er bare så coolt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar