29. mars 2015

Er det lov å banne, bare litt?

Jeg gjør det uansett, banner litt altså! Fy faen! Jeg er så stolt av meg selv!


Vet du hva? Jeg har det faktisk veldig bra om dagene! Det syntes jeg er tipp topp tommel opp. Altså, etter alt å dømme skulle jo livet vært relativt grått og trist, men nei, det er relativt turkist og rosa, litt gult og grønt, fargerikt. (Ja, dette var en liten oppramsing av farger Mari og jeg skal ha i jentehuset).


Altså, siden det relativt udramatiske samlivsbruddet har det skjedd en del. Mari og jeg overtar snart jentehuset vårt, det er vår og all is good. Bare for å avkrefte, det er IKKE noe mann på gang, bare en følelse av selvstendighet, stolthet og generell glede. Livet har for min del ikke alltid vært en dans på roser, så det at jeg klarer meg så bra nå, gjør at jeg blir ekstra glad. Jeg er sterk!


Min livsfilosofi, "Det ordner deg" henger godt sammen med min andre livsfiolosofi "Det går fint", med trykk på ordet "Det". Nå er det så innarbeidet at jeg tror på det, fullt ut. For det gjør faktisk det, det ordner seg og det går fint. Ja vel, så kan det butte i mot, men man gjør noe aktiv selv, går inn for at dette skal jeg klare. Det er nok av de som graver seg ned i sorg og elendighet, bader i selvmedlidenhet og tror at livet er over bare fordi noe er kjipt. Jeg har vært der selv jeg, det var drit! Men nå, nå går det pokker meg bra. På tross av at vinterblekheten er på sitt værste, jeg har hostet og harket i fjorten dager, og jeg hadde noen dager der jeg så ut som jeg var kommet i puberteten igjen, føler jeg meg uforskammet fin! Er ikke det flott?


Livet ser lyst ut syntes jeg. På tross av at jeg på standup var en av de enste som svarte ja på spørsmålet "Er det noen mellom 30 og 40 her?" (Den stakk litt).


Så god påske til alle kjekke, flotte mennesker! Husk, over skyene er himmelen alltid blå, selv om du bor på Vestlandet!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar