19. september 2010

Shake and bake!




Min lidenskap for matlaging har nådd en ny høyde, nå i form av baking! Akk og ve, det finnes så mange uprøvde oppskrifter på diverse deilige kaker, boller og brød. Over ser du noen av muffinsene jeg laget til reunion. Tok uheldigvis ikke bilde av det endelige produktet..




Jeg delte frostingen i to og laget en grønn og en rosa. Tror ikke jeg kommer til å lage denne oppskriften igjen, for både røren og frostingen ble utrolig søt! (men fin å se på).




Jeg har også hevet meg på jærbaksten. I uken har jeg baket hele fire ganger, med godt resultat!
Under ser du rundstukker med halvparten sammaltmel/hvetemel. Dei blei gode :)




Deretter bakte jeg fyllte boller. Jeg tok utgangspunkt i en vanlig bolledeig men erstattet noe av det fine melet med sammalt. Da kan man spise med god samvittighet. Fylte bollene med aprikossyltetøy. NAM!



Bollene ble kjempe!




Har ikke bilde av det ferdige resultatet, men de gikk unna på høykant :)




Rundstykker, andre omgang. Erstattet en del av melet med havregryn og linfrø. Nammenam!




Ellers har jeg prøvd meg på Oreokake denne helgen. Det gikk veldig bra, og den ble meget vellykket og god. Så enkelt, så godt, så usunt.. hehe... Neste gang prøver jeg med Dots kjeks. De er en del billigere enn Oreo, og vel så god.









Ferdig og klar til konsumering!




God fornøyelse!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar